חיתוך שורשים בביוב

חיתוך שורשים בביוב

השורשים החוסמים את צנרת הביוב עלולים להזיק לה באופנים שונים וכמו כן גם לגרום לקריסת הצנרת כולה, דבר שיחייב התקנת מערכת חדשה ויקרה של ביוב. הנזק הראשוני שגורמים השורשים מתבטא בסתימות ביוב חוזרות. בהמשך הנזקים הולכים וגדלים כאשר השורשים מתפשטים עוד יותר, מתעבים וגורמים ללחץ עצום על קווי הביוב. כתוצאה מהלחץ נגרמים סדקים ושברים בקווי הביוב ולעיתים אף נגרמת קריסה של קווי הביוב. חשוב לדעת, כי לא כדאי לנטוע עצים קרוב למערכת הביוב על מנת להקטין את הסיכוי לכניסת שורשים למערכת.

השורשים יודעים למצוא את פתח הכניסה למערכת הביוב גם אם הוא ברמה של סדק קטן. סקרים שנעשו בנושא מלמדים, שיש הרבה יותר סתימות בביוב כתוצאה מצמיחת שורשים בבתים פרטיים מאשר בבנייני מגורים. והתוצאה ידועה – נוצרים סתימות והצפות. כאשר אתם נתקלים במצב שכזה, אנו ממליצים לכם להזמין אותנו – את חברת ישראל שירותי ביובית. החברה בעלת ניסיון של מעל ל-10 שנים בתחום, המצוידת במכשור משוכלל שיכול לבצע חיתוך שורשים בביוב בהצלחה וביעילות.

למקצוענים בלבד

הצעד הראשון המתבקש במצב של סתימת צנרת ביוב ע"י שורשים הוא חיתוך שורשים בביוב. עבודת החיתוך נעשית בעזרת טכנולוגיית אינסטלציה ייעודית המסוגלת לחתוך את השורשים ולהוציא את הפסולת מתוך המערכת. בדרך פשוטה ניתן לזהות את מקור התקלה ולהציע לה פתרון אפקטיבי וארוך טווח. תהליך אבחון סתימת השורשים אינו מצריך חפירות, אלא שימוש בטכנולוגיה חדשנית שעוזרת לאתר בעיות בצנרת ואת מיקום התקלה, מקורה ואת הפתרון הנכון בשבילה. כל זה מתאפשר באמצעות מצלמת וידאו המאבחנת במדויק באיזו מידה השפיעו השורשים בביוב על מערכת הניקוז. כל האינפורמציה הזו מאפשרת קבלת החלטה מושכלת על הפעולה הנדרשת כדי לעבוד ביעילות, במיקוד ובחסכון כספי ולהגיע לפתרון לטווח ארוך.

להלן הסבר על תהליך חיתוך השורשים בביוב:

בדיקה

לפני חיתוך שורשים, ספק שירותי ביוב עורך בדרך כלל בדיקה יסודית של צינורות הביוב באמצעות ציוד מיוחד. הדבר עשוי להיות כרוך בשימוש במצלמת ביוב המוכנסת לצינורות כדי להעריך חזותית את מידת חדירת השורשים ולזהות את האזורים הדורשים תשומת לב.

ציוד לחיתוך שורשים

כלים וציוד שונים משמשים לחיתוך או להסיר שורשים מצינורות ביוב. כלי נפוץ אחד הוא מקדחה מכנית או להב חיתוך שורשים. מכשירים אלו מחוברים לכבלים גמישים ומוכנסים לצינורות. כאשר הכבל מסובב, להבי החיתוך פורסים את השורשים הפולשים, או שוברים אותם לחתיכות קטנות או מסירים אותם לחלוטין מקירות הצינור. הזרקת מים בלחץ גבוה היא שיטה יעילה נוספת המשתמשת בזרם מים רב עוצמה כדי לעקור ולשטוף את השורשים.

תהליך חיתוך שורשים

לאחר שהבדיקה זיהתה את האזורים עם חדירת שורשים, ציוד החיתוך מתומר בקפידה דרך צינורות הביוב כדי להגיע לחלקים שנפגעו. הלהבים המסתובבים או פיית הזרקת המים בלחץ גבוה מונחים לאזורים עם גידול שורשים, שם הם חותכים או מוציאים את השורשים ממקומם. ייתכן שיהיה צורך לחזור על תהליך זה במספר מיקומים לאורך הצינור כדי להבטיח שכל השורשים יטופלו כראוי.

הסרת שורשים חתוכים

לאחר תהליך חיתוך השורשים, שורשים שנעקרו או חתוכים נשטפים מתוך צינורות הביוב. ניתן להשיג זאת באמצעות שימוש בסילוף מים או על ידי מתן אפשרות לזרימת מי שפכים להוביל את הפסולת אל מחוץ למערכת. במקרים מסוימים, ניתן להשתמש באמצעים נוספים כגון משאיות ואקום כדי לחלץ את שברי השורשים מהצינורות.

בדיקה ותחזוקה מעקב

לאחר חיתוך השורשים, לרוב מתבצעת בדיקת מעקב על מנת לוודא את יעילות תהליך הסרת השורשים. בדיקה זו מבטיחה שצנרת הביוב נקייה משורשים ומתפקדת כהלכה. ניתן להמליץ על תחזוקה שוטפת ואמצעי מניעה, כגון מריחת מעכבי צמיחה של שורשים או ביצוע חיתוך שורשים תקופתי, למניעת חדירת שורשים עתידית ולשמירה על תקינות מערכת הביוב.

חשוב לציין כי חיתוך שורשים בביוב הוא בדרך כלל פתרון זמני, שכן השורשים עלולים לצמוח מחדש עם הזמן. לכן, חיוני לטפל בבעיות הבסיסיות שגרמו לחדירת השורש, כגון תיקון סדקים או חיבורים בצנרת, איטום רווחים או בחינת פתרונות ארוכי טווח כמו ציפוי צנרת או החלפה במקרים חמורים.

כריתת שורשים בביוב היא משימה מיוחדת הדורשת מומחיות וציוד מתאים. רצוי להתייעץ עם אינסטלטורים מקצועיים או נותני שירותי ביוב בעלי ניסיון בחיתוך שורשים על מנת להבטיח הסרת שורשים יעילה תוך מזעור נזקים אפשריים לצנרת.

הנזק שגורמים שורשים בביוב

חדירת שורשים לצנרת ביוב עלולה לגרום לסוגים שונים של נזקים ולהוביל לבעיות משמעותיות בתוך מערכת הביוב. להלן כמה מהבעיות הנפוצות הנגרמות על ידי שורשים בביוב:

סתימות

כאשר שורשי עצים גדלים בתוך צינורות הביוב, הם עלולים ליצור סתימות המגבילות או מונעות לחלוטין את זרימת מי השפכים. השורשים יכולים לשמש מחסום, ללכוד פסולת מוצקה, נייר טואלט ופסולת אחרת, מה שמוביל לניקוז איטי, גיבויים לשירותים ולצפיפות ביוב. סתימות עלולות לגרום לאי נוחות וסכנות בריאותיות משמעותיות, כמו גם לנזק אפשרי לרכוש.

נזקי צנרת

שורשי עצים יכולים להפעיל לחץ משמעותי על צינורות הביוב כשהם ממשיכים לגדול ולהתרחב. לחץ זה עלול להוביל לנזק לצינור, כגון סדקים, שברים או קריסות. שורשים יכולים לחדור לפתחים קטנים, חיבורים או נקודות תורפה בצנרת, להרחיב אותם לאורך זמן ולפגוע בשלמות המבנית של מערכת הביוב. פגיעה בצנרת עלולה לגרום לדליפות, חדירת מי תהום ואפילו היווצרות בולענים אם לא מטופלים.

קיבולת זרימה מופחתת

כאשר שורשים חודרים לצינורות ביוב, הם יכולים לתפוס מקום בחלק הפנימי של הצינור, ולהפחית את יכולת הזרימה שלו. נוכחות השורשים יוצרת משטחים מחוספסים המעכבים את זרימת מי השפכים החלקה, מה שמוביל לניקוז איטי, לקולות גרגור ולסתימות חוזרות. קיבולת זרימה מופחתת עלולה לגרום לגיבויים ולהפעיל עומס נוסף על מערכת הביוב, מה שעלול להשפיע על מספר נכסים המחוברים לאותו קו.

אי יישור צינור

גידול שורשי עצים יכול להפעיל מספיק כוח כדי להזיז או לא ליישר חלקים של צינורות ביוב. זה יכול לגרום לקיזוזים או להפרדות במפרקי הצינור, מה שמאפשר למים וביוב לברוח אל האדמה שמסביב. צינורות לא מיושרים עלולים לגרום גם לבעיות מבניות, כגון שקיעה לא אחידה של הקרקע מעל הצינורות, מה שמוביל לבולענים או נזק לתשתיות.

ריבוי חדירת שורשים

ברגע ששורשי עצים חודרים לצינורות ביוב, הם נוטים להמשיך ולגדול ולהסתעף. המשמעות היא שנקודת החדירה הראשונית יכולה לשמש כנקודת מוצא להתרחבות שורשים נוספת לאורכו של הצינור. צמיחה מתמשכת של שורשים בתוך הצינורות מחמירה את הנזק ומגבירה את הסיכון לסתימות חמורות יותר ולהידרדרות הצנרת לאורך זמן.

תיקונים ותחזוקה יקרים

התמודדות עם חדירת שורשים דורשת תחזוקה תכופה ותיקונים יקרים. פינוי סתימות הנגרמות על ידי שורשים עשוי להיות כרוך בכריתת שורשים מקצועית או שירותי הזרקת הידרו. בנוסף, תיקון נזקי צנרת, כגון סדקים או קטעים קרסו, עשוי לדרוש חפירה והחלפת צנרת, מה שיוביל להוצאות משמעותיות ולשיבוש הרכוש והסביבה.

כדי לטפל בנזקים הנגרמים משורשים בביוב, חיוני לנקוט בפעולה מהירה. תחזוקה שוטפת, כגון חיתוך שורשים או יישום מעכבי צמיחה של שורשים, יכולה לסייע בשליטה על חדירת שורשים. עם זאת, במקרים חמורים יותר, ייתכן שיידרש סיוע מקצועי מאינסטלטורים או מספקי שירותי ביוב על מנת להעריך את היקף הנזק, לבצע תיקונים או החלפות נדרשים וליישם אמצעי מניעה כדי להפחית חדירת שורשים עתידית.

על ידי טיפול בחדירת שורשים ובנזקים הנלווים לה, בעלי הנכס יכולים לשמור על הפונקציונליות והשלמות של מערכת הביוב, למנוע גיבויים וסתימות ולמנוע נזקים פוטנציאליים לרכוש וסכנות בריאותיות.

מקצועיות, אחריות ומחיר הוגן

חברת ישראל שירותי ביובית מקפידה תמיד להעניק ללקוחותיה שירות אמין ומקצועי ברמה הגבוהה ביותר. כשאנו מבצעים חיתוך שורשים בביוב אנו חותרים לפתרון לטווח ארוך וחלילה לא לפתירת הבעיה לטווח המיידי בלבד. אצלנו תקבלו את השירות הטוב ביותר שקיים, כדי שלא תצטרכו להיות מוטרדים יותר מבעיות ביוב בשל שורשים. תהליך חיתוך השורשים מתבצע בעזרת מכונה המוחדרת אל צנרת הביוב וחותכת את השורשים. לאחר מכן אנו שוטפים את קו הביוב בלחץ מים גבוה ע"י הביובית. לבסוף, לאחר שחתכנו ושטפנו את השורשים אנו משתמשים בקוטל שורשים המאושר לשימוש על ידי המשרד להגנת הסביבה. נעניק לכם אחריות על העבודה וננסה תמיד לספק לכם את הפתרון הטוב והיעיל ביותר מבלי להיכנס להוצאות כספיות גבוהות.

רוצה שניצור קשר?