איתור נזילות מים – כל השיטות

איתור נזילות מים כל השיטות

לא כל הנזילות ברורות מאליו. לא כל נזילה תתגלם כמו טפטוף מן הקיר, שאפשר למזוג בנוחיות לתוככי דלי שמונח בטבעיות תחת הנקודה המטפטפת. ישנן נזילות שאינן כה ברורות מאליו. ואת הנזילות הללו, ניתן לאתר כדרך שיטות שונות הנוגעות לעניין איתור נזילות מים.

איתור נזילות מים: סיבות לנזילות

ישנן כל מיני סיבות לכך שישנן נזילות. ראשית כל, הסיבה העיקרית – היא שיש בבית מים זורמים. מדובר בצנרת, שכל תפקידה הוא לוודא שהמים יגיעו מנקודה א' לנקודה ב'. בלי הצנרת הזאת, לא יהיו נזילות (אלא אם כן האיטום אינו הרמטי). כך, שהסיבה המקורית לכך שיש נזילות, היא כי יש מים. הסיבה העיקרית השנייה, היא כי משהו בצנרת אינו אטום דיו.

נזילות שנובעות מבעיות איטום בצנרת האינסטלציה של הבית, יכולות להתרחש בעקבות ליקויים באיטום ובחיבורי הצנרת, כמו גם מפיצוצים בצנרת ושלל סיבות אחרות. פיצוצים בצנרת יכולים להיות די נוחים, באופן יחסי, וזאת כי נוכחותם יכולה להיות ברורה יותר. יותר קל לזהות זרם קולח של מים, או קול רועש של מים מתיזים, מאשר טפטוף הדרגתי ושקט. ועל פי כן, אם יש צינור "מפוצץ", ייתכן שזה יקל עד מאוד הן על גילוי האפשרות שישנה נזילה בצנרת והן על איתור נזילות מים בצנרת. אם כי, באם המים לא עושים רעשים ברורים, ואין משהו שרומז על קיומה של נזילה – ייתכן שיש עניין להביא את "הציוד של המבוגרים" לעסק.

ציוד למטרות איתור נזילות מים

ציוד זה, לטובת איתור נזילות מים, אולי במסגרת איתור נזילות יצאת צדיק, מאפשר לאתר אי אילו נזילות, גם כאשר מדובר במערכת אינסטלציה ביתית מסועפת עד מאוד, שיש בה המוני צינורות, שחלקם עוד יכולים להיות מוסתרים מאחורי קירות. הציוד מאפשר בכל זאת לזהות את מערך האינסטלציה ולזהות מה דורש תיקון. וכל זה, מבלי להתחיל לפרק צינורות, קירות, רצפות ומה לא.

האיתור יכול להיות בעל ערך, וזאת כיוון שהוא מאפשר לדייק היכן מתרחשת הנזילה, ואם בכלל מתרחשת נזילה. שכן, היכולת לתפוס זאת בזמן יכולה לחסוך שנים של נזקי מים, שיכולים להתבטא בסמני רטיבות בקירות, בכתמי עובש, קילופי צבע, התפוררות טיח, טפטופי מים וכיוצא בזה. נקודת "הרטיבות" איננה נקודת הנזילה, שכן המים יכולים לנבוע מתוך מקור אחר לחלוטין, שתהליכי איתור נזילות מים יכולים לסייע באיתורם.

איתור נזילות מים על ידי ציוד אופטי

ניתן לדוגמה, לעשות שימוש במצלמה תרמית. כאשר מדובר במצלמה, שכל תפקידה זה למדוד רמות לחות וטמפרטורה. על הצג, מופיעים צבעים שלמעשה נותנים על כך אינדיקציה. מה משמעותם של הצבעים? ובכן, הגוונים השונים שעל הצג, מייצגים הבדלי טמפרטורות באזור המצולם. ובכך ניתן לזהות אזורים קרים וחמים יותר באופן יחסי. מתוך הבדלי הטמפרטורות, מפעיל המצלמה יכול לזהות באם מתרחשת נזילה באזור המצולם.

בדומה למצלמה תרמית, יש גם אמצעי צילום שנקרא גם סיב אופטי. מטרתו היא דווקא לרדת לצנרת הביוב, כדי לזהות ולאפשר איתור נזילות מים. הסיב יכול להיות שימושי, בייחוד כשהמצלמה התרמית לא עוזרת (וזאת, כי יש לה טווח מסוים. ייתכן שאין הוא מספק כדי להגיע "עד הסוף", אם כי לכל מצלמה יש טווח שונה). הסיב הוא כמו כבל שיש לו ראש מצלמה, והוא יכול לנוע בצנרת הביוב. המצלמה יכולה להגיע בכל מיני איכויות ורמות, ובכל מיני זוויות, ותפקידה לשדר את פנים צנרת הביוב מה שיכול לתמוך בזיהוי הנזילה, ומיקומה.

איתור נזילות מים בדרכים שונות

דרך נוספת לבצע איתור נזילות מים, היא כדרך השימוש בגז ידידותי. מדובר בגז המוחדר למערכת המים, ובשיתוף עם מכשור דיגיטלי, אוזר לאתר את מקור הנזילה. שיטה נוספת לאיתור נזילות, היא המערכת האלקטרו מגנטית, שיכולה להתאים למצבים בהם מתרחשת נזילה מקו מים בעומק האדמה – ועם זאת, מוקד הנזילה לא ידוע לבעלי עניין. תפקידה של המערכת, לבצע סריקה תת קרקעית, בעומקים שונים. היא פועלת דרך שדר גלי רדיו, כמו גם דרך קליטת אותות. וכאשר היא "עולה" על מקור הנזילה, היא משדרת צלילי צפצוף חזקים.

ולבסוף, יש לנו את המערכת האקוסטית, המתבססת על שמיעה. כפי שניתן להניח לפי השם. המערכת מגיעה עם סט מיקרופונים שניתן להצמיד לאדמה, ובכך להאזין לעוצמת טפטוף המים, כדי לנסות ולהעריך את גודל ומקור הנזילה.

כל מקרה יכול להניב שיטה אחרת לאיתור נזילות, ועל כן בכל מקרה העלות להפעלת השיטות תהא שונה. ניתן לדבר עם איש מקצוע ישראל ביובית כדי לקבל הערכת מחיר לגבי המתבקש.

מה קראנו עד עכשיו?

רוצה שניצור קשר?

איתור רטיבות בדיקות ראשוניות
אינסטלציה
איתור רטיבות

נזקי רטיבות מתבטאים בכתמים רטובים על הקיר, עובש, התפוררות של טיח וצבע וכן הלאה. הנזקים יכולים להתבטא גם בליקויי בנייה, ולהשפיע על ערך הנכס. כך

להמשיך לקרוא »